U mnie jak w stopce, ale 80% to krótka trasa z domu do parkingu P+R przy metrze. Na trasie nie udało mi się jeszcze zejść poniżej 8, ale specjalnie się nie oszczędzam. Najniższe spalanie 8,65 z baku.
[O2FL] Miga kontrolka świec żarowych, proszę o analizę logów
Zwiń
X
-
[O2FL] Miga kontrolka świec żarowych, proszę o analizę logów
Drodzy koledzy, znajomy wpadł do mnie o2 bo mu mrugała kontrolka świec żarowych, zrobiłem skana i oto wyniki:
Address 01: Engine (J623-CAYC) Labels: 03L-906-023-
CAY.clb
Part No SW: 03L 906 023 AG HW: 03L 906 023 AG
Component: 1,6l R4 CR td H23 8798
Revision: --H23--- Serial number:
Coding: 00114014030400080000
Shop #: WSC 31414 790 00001
ASAM Dataset: EV_ECM16TDI02103L906023AG 003006
ROD: EV_ECM16TDI02103L906023AG.rod
VCID: 6BD1C39F3145
1 Fault Found:
7397 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor:
Short to GND
P2454 00 [173] - No or Incorrect Basic Setting /
Adaptation
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 78
Mileage: 133860 km
Date: 2053.14.01
Time: 18:25:21
Readiness: 0000 0000
O co tu chodzi ? Na necie bardzo ubogo w informację na temat takiego błędu, gdzie szukać przyczyny i jak naprawić. Proszę o pomoc. Jego auto to O2 z 2010 roku z silnikiem 1.6 tdi, normalnie odpala i jeździ.Była O1 1.6 AEE
Było A4 B5 1.6 ADP
Jest O2 FL 1.9 BXE
-
-
Witam
Ciekawy jestem jak się skończył problem bo u mnie to samo dzisiaj się stał tzn:
3 Faults Found:
7397 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor
P2454 00 [032] - Short to GND
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 87859 km
Date: 2000.00.00
Time: 00:00:00
7347 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor
P2453 00 [173] - Implausible Signal
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 5
Mileage: 87796 km
Date: 2077.14.24
Time: 15:32:03
7346 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor
P2453 00 [237] - Implausible Signal
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 87797 km
Date: 2077.14.24
Time: 15:34:50
Niby wskazuje że jest uszkodzony czujnik różnicy ciśnień ale ja u siebie nie mam DPF (wycięty) więc raczej nie powinien on "działać"
Natomiast wyczytałem gdzieś indziej że mogą kończyć się wtryski bądź pompa ciśnieniaPozdrawiam,
Maciek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftA przebieg przy ktorym wywala blad zgadza sie z obecnym ??
Sugerujesz że taki czujnik powinien być od razu wypięty ? Operacja usunięcia była ponad rok temu...do tej pory czujnik nie dawał o sobie znać.Pozdrawiam,
Maciek
Komentarz
-
-
No tez mnie to zdziwiło ....po wykasowaniu błędu po kilku minutach jazdy wychodzi ponownie błąd :
2 Faults Found:
7347 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor
P2453 00 [237] - Implausible Signal
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 87885 km
Date: 2077.14.27
Time: 18:09:41
7346 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor
P2453 00 [237] - Implausible Signal
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 87885 km
Date: 2077.14.27
Time: 18:11:26
Zastanawiające także dla mnie skąd taka data : Date: 2077.14.27 - no chyba że jest to w związku z tym że mam interfejs tzw klona 11.11.3
A może faktycznie ten czujnik jest nie halo ....?
Co do zachowania samochodu to nie ma różnicy przed skasowaniem błędów a po skasowaniu. Mam tylko wrażenie że jak silnik jest zimny to głośniej "mruczy" przy startowaniu z postoju...coś tak jak by zawory lekko grały. Poza tym wszystko normalnie - moc jest itd.
aha jeszcze zrobiłem dzisiaj test wtrysków ...niepokoi mnie rozbieżność w parametrach na zdjęciu 1 na cylindrze 4 (samochód na postoju bez gazu) a znowu na zdjęciu drugim gdzie pedał gazu jest wciśnięty do oporu jest inny parametr na cylindrze 2.
Czy jest się czym martwić ? :?:Pozdrawiam,
Maciek
Komentarz
-
-
Nie o wciśnięty gaz chodzi tylko o pracę na zimnym i ciepłym. Zapnij jeszcze raz VCDS i zmierz odchylenia na cylindrach na zimnym i później na dobrze rozgrzanym. W pierwszych screenach 4 wtrysk leje wg mnie. Odstaje drastycznie od pozostałych. Ale zrób tak jak mówiłem i wtedy porównaj. Interesuje Cię mg/stroke parametr głównie.
,,Coś jakby zawory'' to może być koncert uwalonego wtryskiwacza. Na ciepłym też ,,gra''?
Pomiar z wciśniętym gazem jest niewiarygodny, widzisz sam, że dawki są identyczne na każdym cylindrze, co jest niemożliwe.
Jak wrzucisz wyniki to coś wyjdzie. Masz w Krk ogarniętych macherów z Bosch Gładysek. Tani nie są, ale znają się na robocie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez himiNie o wciśnięty gaz chodzi tylko o pracę na zimnym i ciepłym. Zapnij jeszcze raz VCDS i zmierz odchylenia na cylindrach na zimnym i później na dobrze rozgrzanym. W pierwszych screenach 4 wtrysk leje wg mnie. Odstaje drastycznie od pozostałych. Ale zrób tak jak mówiłem i wtedy porównaj. Interesuje Cię mg/stroke parametr głównie.
Super - dzięki za wskazówki - jutro przeprowadzę ponowne testy wg Twojej rady.
,,Coś jakby zawory'' to może być koncert uwalonego wtryskiwacza. Na ciepłym też ,,gra''?
Zamieszczone przez himiJak wrzucisz wyniki to coś wyjdzie. Masz w Krk ogarniętych macherów z Bosch Gładysek. Tani nie są, ale znają się na robocie.Pozdrawiam,
Maciek
Komentarz
-
-
Stuki na zimnym i poszarpywanie w zakresie 1800-2500 obrotów + wynik testu VCDS - obstawiam na 90 procent wtrysk. Gładysek zapewne potwierdzi moje obawy. Szukaj wtryskiwacza i wymień u Gładyska z adaptacją. Powinno być ok. O ile powodem nie jest opiłkująca już pompa - CAYx mają z tym problemy.
Komentarz
-
-
Mam po cichu nadzieję że może jednak to ten czujnik ale zaczynam mocno w to wątpić.
W każdym bądź razie wrzucam kolejne screeny z dzisiejszego pomiaru zgodnie z Twoją sugestią czyli na zimnym i ciepłym silniku. Pomiary zarówno na silniku zimnym i ciepłym są po 2 jeden po drugim w odstępie jednej minuty.Pozdrawiam,
Maciek
Komentarz
-
-
4 wtrysk nie trzyma parametrów na zimnym silniku. Do wymiany. W Gładysku za taką diagnostykę 350 złotych Generalnie po wtryskach widać już zużycie, mają odchylenia i nie kompensują się w parach na zimym. Po rozgrzaniu jak widzisz jest niemal ok.
4ty wg mnie prostu leje. Możesz kupić i wymieniać sam, ale lepiej kup i zapłać Gładyskom za wymianę i kodowanie. Robią to dobrze. Jest jeszcze jedna ewentualność - możliwa tylko jeśli ktoś już wcześniej grzebał we wtryskach i zmienił sobie wtryskiwacz na 4 cylinderze .... i nie zakodował. Wtedy komp szaleje i daje dawki z dupy. Spotkałem się z takimi akcjami. Ale raczej nastaw się na zakup nowego. Porządny pompiarz sprawdzi, czy to niezakodowanie, czy jednak już zgon wtryskiwacza.
U mnie były mniejsze odchylenia i wymieniłem cały komplet wtrysków na nowe, ale to zawsze indywidualna sprawa. Ja sporo jeżdżę i i nie oszczędzam na aucie.
Komentarz
-
-
U mnie były mniejsze odchylenia i wymieniłem cały komplet wtrysków na nowe, ale to zawsze indywidualna sprawa. Ja sporo jeżdżę i i nie oszczędzam na aucie.
Jaki masz motor ? ten sam ?
Własnie się zastanawiam bo na stronie Gładyska jest koszt regeneracji jednego mojego wtrysku na poziomie 650 zł cena z testem....natomiast nowe wtryski oczywiście oryg można już 750 zł.
Czy jest sens regenerować czy po prostu kupić nowy i tyle .....reasumując czyli czujnik będzie ok ....zastanawiam się jeszcze nad stanem pompy....czy jest opcja sprawdzenia jest stanu vcds'em ?Pozdrawiam,
Maciek
Komentarz
-
-
Ja mam CFHC - przy 160.00 około zaczęły się zimą poranne stuki. Pojechałem do Gładyska i po analizie padło na jeden wtrysk do wymiany. Zdecydowałem się na wymianę całego kompletu. Moich - Bosch, się nie regeneruje. To piezo, które po prostu trzeba wymienić. Jesteś pewien, że w CAY są regenerowalne? Generalnie ludzie od Gładyska tani nie są, ale znają się na temacie i masz ich na miejscu. Regenerowanie wtrysków przy 100 zł różnicy mija się wg mnie z celem.
Pompy nie sprawdzisz VCDS. Tylko stół probierczy, ale koszt demontażu to parę stów - rozpina się do tego rozrząd. Twoje objawy wskazują na wtrysk.
Kiedyś, jak znajomy kupował octę, pojechałem z nim do jednego pompiarza i sprawdzał czy pompa nie opiłkuje odkręcając elektrozawór na niej. Twierdził, że gdyby opiłkowała to byłaby tam widoczna maź opiłkowa.
Pompy wysokiego ciśnienia w common rail - zwłaszcza te Continentale stosowane w CAYx (nie mają dobrej prasy wśród pompiarzy) niestety się zużywają wraz z przebiegiem i ich wydajność spada. Miałbyś jednak wg mnie inne objawy jakby kończyła się pompa. Problemy z rozruchem przede wszystkim.
Komentarz
-
-
No tak ale z kolei wymieniając wtryski być możne uszkodzone przez micro opiłki z pompy usuwam skutek a nie przyczynę. Wydam 2600 na regenerację a okaże się że za pół roku problem wróci bo pompa będzie dalej syfić.
Teraz tak pomyślałem że w sumie przy regeneracji Gładysek jest chyba w stanie stwierdzić czy uszkodzenie wtrysku nastąpiło poprzez opiłki z pompy czy po prostu naturalne zużycie.
W przeszłym tygodniu podjadę do nich, porozmawiam.
Co do Twojego pytania to tak wtryski są regenerowalne są co wtryski Siemensa czy teraz Continentala a nawet na stronie Gładyska jest cennik ich regeneracji tj 650 zł wraz z testem.
Jeszcze jedno himi - czy dawałeś im same wtryski czy oni demontowali z Twojej skodzinki ? Aha i jeszcze jedno czy nowe wtryski wymagały adaptacji czy po prostu zapiąłeś do silnika ?Pozdrawiam,
Maciek
Komentarz
-
-
Oddałem im auto na diagnostykę ( w zasadzie potwierdzenie diagnostyki, bo wyszło to samo co mi na VCDS). Orzekli, że leje jeden wtrysk. Udało mi się w niezłej cenie kupić komplet nowych i oddałem im nowe proszę o montaż i kodowanie - jest konieczne.
Przypuszczam, że opiłkująca pompa dałaby inny efekt. Wszystkie wtryski by szalały. Po prostu przebieg zrobił swoje. Chłopaki od Gładyska jak widzieli moje 160 tkm na blacie to kiwali głowami z uznaniem pokazując na Tourana i golfa z przelotami po 60-80 tysi, które stały na placu czekając na reanimację.
Mając common raila trzeba jednak dbać o to, co się leje w zbiornik i jak. Nie jeździć na oparach, nie lać szajsu , bo tani i co jest też ważne - nie lać ( albo relatywnie rzadko) do baku ,,werw'' i tym podobnych ,,premium''. Te paliwa z racji składu, nie służą układom common.
Komentarz
-
-
Witam,
Dziś i mnie spotkał problem z mrygajacą lampką od świec żarowych. Poczytałem forum ale niestety u mnie światłą działają ok. Dodatkowo zapaliła się kontrolka silnika (składu spalin czy jak ją tam nazywają w książce serwisowej). Auto przechodzi w tryb pracy programu awaryjnego i pracuje z mniejszą mocą. Przy 2k obrotów tak jakby odcinało zapłon.
Akurat cholera padło w najmniej odpowiednim momencie.
Potrzebuję pomocy.
Czy mogę nim jeździć jeszcze np przez jakieś 2 dni (około 500 km) czy raczej od razu odstawić do serwisu?
Co może być przyczyną usterki? (we wszystkich wątkach nie było mowy że pali się też kontrolka silnika i auto pracuje z mniejszą mocą)
Komentarz
-
-
wielb, nie wszystkie błędy sygnalizowane kontrolką
mają wpływ na przejście silnika w tryb awaryjny
możesz tak jeździć, ten tryb to umożliwia,
ale od razu komp i sprawdzenie błędów, bo inaczej nikt Ci nic nie powie
może DPF, może EGR, może turbina, może paliwo..........->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
Komentarz